Brev:
Knoldet afføring og opkast
28. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Knoldet afføring og opkast
Hej Helen,
Vi har nu prøvet to gange med en uges mellemrum, at vores datter har kastet op kort tid efter hun har fået noget at spise. Det er ikke bare lidt gylp, men en ordentlig gang opkast. Mit indtryk er, at hun er forstoppet, og derfor kommer det den anden vej. Hun virker ikke dårlig/syg eller noget i den stil - tværtimod så er hun glad og smilende, men er selvfølgelig lidt ked af det lige når hun kaster op.
Hun kommer af med afføring gerne 2-3 gange på en dag (også på de nævnte dage - der kommer væsentligt mindre end der plejer), men afføringen er knoldet. Konsistensen skifter ofte, og jeg tænker at det har meget at gøre med det mad hun indtager. Hun bliver ikke ked af det, når det skal ud, hvorfor det ikke har virket som et problem, men det nytter selvfølgelig ikke noget at hun kaster op.
Vi forsøger at give hende massere af væske, da jeg tænker det har stor betydning for afføringens konsistens. Derudover får hun som regel yoghurt til mellemmåltid om eftermiddagen, da jeg tænker at det også holder maven igang. Desuden supplerer vi med sveske-/abrikosmos.
Er der noget mad som man bør holde sig fra/som kan give hård mave? Rosiner (det får hun jo kun i små mængder)? Hvad med blåbær? Det elsker hun, men de kommer som regel hele ud og kan måske give hård mave? Er der andre ting?
Og er der noget som er godt at give jævnligt ift. at holde maven godt igang?
Jeg ser frem til at læse dit svar.
Venlig Hilsen
Mor