Brev:
Søvn og god rytme
28. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Søvn og god rytme
Hej Helen.
Nu skriver jeg til dig igen. Der er gået lidt "hårknude" i det herhjemme, jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte. Jeg synes overhovedet ikke vi kan få kørt en god rytme ind. Nogen dage er jeg græde færdig og føler mig så udkørt...
Vores dreng på 5 mdr. har pt en meget blandet rytme om dagen både med søvn og mad. (han spiser ikke meget af gangen) Han vågner fast mellem 6 og 7 hvor morgen og der står vi op, han bliver vasket osv. Derefter leger vi lidt ellers kommer han i bæreselen som han elsker. Så får han bryst og kommer ud og sove omkring 8.30. Nogen dage sover han en time andre dage tre timer. Så kommer han ind og får lidt risgrød med pære/sveskemos. Han kommer ud og sove igen ca 2 ½ time efter han er kommet op og han får bryst inden. Som regl og den sidste stykke tid har han kun sovet en lille time om eftermiddagen.
Når han så kommer ind igen får han bryst. Så sover han ikke rigtig resten af dagen, nogen dage tager han en powernap omkring kl 16. Ofte bliver han meget pyllert og er rigtig svær at få til at spise mos omkring kl 17. Han kommer altid i seng mellem 18 og 19 for der er han meget træt og kan kun falde til ro når han kommer i hans seng. Han får bryst og falder til ro. Normalt plejer han at vågne kl 22 og får bryst og igen kl 02, 04, 06 ca. Han spiser ca 10-15 min hver gang. Andre dage kan han sove fra 19-03... Jeg synes han nogen dage spiser ofte så tænker på om han bliver mæt nok.....
Han har også nætter hvor han bare ligger vågen ca 1 time og bare kigger, kommer jeg feks. til at hoste eller nyse bliver han rigtig bange og begynder at græde.... Han er også meget påvirket af børneeksemen og klør meget. Jeg har prøvet at give flaske med erstatning før men han vil ikke tage flasken. Håber du kan give mig nogle gode råd. Jeg har planer om at købe din bog.
Hilsen Anne Mette