Brev:
Varm mad
29. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Varm mad
Kære Helen.
Vi har en dejlig datter på snart 9 måneder. Hun spiser som oftest godt, men har perioder hvor hendes appetit er svingende. Det kan jeg læse mig til, er meget naturligt. Min bekymring omhandler hendes aftensmad....
Jeg laver en portion til hende af vores egen aftensmad, men som oftest vil hun ikke spise. Det kan være boller i karry, kyllingedeller, pasta med kødsovs etc. Hun bliver vred når hun får det ind i munden, spiser måske en skefuld eller to, for derefter vredt at vende hovedet væk. Hun har heller aldrig været vild med kartoffel/grøntsags mos. Her til aften tilbød jeg hende en rugbrød med makrel i stedet og hun spiste det hele.
Mine tanker er:
- Mon ikke hun bryder sig om varm mad?
- Hvordan får jeg hende til at spise en alsidig kost, når hun er mest glad for sine rugbrødder med pålæg?
- Jeg vil gerne 'lære' hende at spise grønt, men hun bryder sig ikke om grøntsagsmos.
Med venlig hilsen
Louise