Brev:
For god appetit - 5 mdr.
22. juli 2004
Alder:
5 mdr.
For god appetit - 5 mdr.
Kære Helen
Tak for en rigtig god brevkasse!
Mit spørgsmål går på om man kan give sit barn for meget mad.
Jeg har en dreng på knap 5 mdr. der har en rigtig god appetit, og jeg har indtil nu givet ham hvad han vil have, men jeg kan ikke lade være med at blive påvirket af diverse bedsteforældre og andres sigende blikke... "skal han nu spise igen...?!".
Min dreng spiser på en dag følgende: Klokken 04 får han et bryst han tømmer det ikke men spiser bare i ca. 5-10 minutter. Klokken ca. 08.30 får han to bryster som han spiser med stor appetit. Klokken ca. 12 får han grød (ca. en dl.), vand fra hanen og ét bryst. Klokken ca. 15 får han to bryster. Klokken ca. 18 får han grød og ét bryst.
Han er vild med grøden og jeg har på fornemmelsen at han sagtens kan spise mere end den deciliter jeg giver ham, - skal jeg give ham til han selv siger stop eller kan jeg ikke regne med at hans mæthedsfornemmelse har udviklet sig tilstrækkeligt endnu...?
Hvornår kan jeg begynde at vænne ham fra at spise om natten? Jeg tror lidt at det mest er af vane han vågner, eftersom han ikke spiser så meget om natten.
Du vil sikkert gerne vide hvad han vejer, men det ved jeg faktisk ikke nøjagtigt. Han er i god stand uden at være tyk. Han er glad og fuld af energi og meget stærk ;-)
På forhånd tak!
Tanja