Brev:
Pivet dreng
22. juli 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Pivet dreng
Jeg har en dreng på knap 2½ år, der er ufattelig pivet. Han er selvfølgelig dybt forurettet, hvis der er nogen der tager hans ting fra han, men det er lige før han synes det er synd for ham, hvis han tager noget fra en af de andre i dagplejen og også herhjemme.
Vi smiler lidt af det men det er ved at være lidt irriterede for os alle. Han har altid haft det sådan og at han derudover har et heftigt temperament når tingene ikke går efter hans hoved gør det ikke bedre.
Han har en søster på 5 og en stedbror på 2½ men det virker ikke som om de er skyld i hans reaktion. Vi siger sommetider til ham at han er en pivskid, mens vi smiler og ryster lidt på hovedet af ham, men han er åbenbart meget sart og skulle vist ha været en pige.
Hvad kan vi gøre for om ikke hærde ham så dog få ham til forstå at det ikke er verdens undergang. Hans sprog er ikke specielt veludviklet, men jeg mener ikke at det ligger til grund for hans reaktion.
Jeg håber jeg fik mig forklaret godt nok til at du kan give mig et råd, for jeg er næsten sikker på at det vil give ham problemer når han bliver ældre, hvis han fortsætter kursen med at sladre om alle verdens små uretfærdigheder.
Hilsen mor til en "tøsedreng"