Svar: Sukkervand - 3 mdr.
5. april 2011
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Som du beskriver det og med den alder din dreng har, så lyder det helt okay at du giver lidt sukkervand om aftenen og får din dreng til at finde ro på den måde :)
Det der er vigtigt, når man giver sukkervand er, at man giver det i meget små mængder. Det er vigtigt at det ikke kommer til at erstatte barnets mælkeindtag, for der er ingen næring i sukkervandet. Børn skal have mælk og når de bliver gamle nok til at skulle slukke tørsten i andet end mælk, bør de få rent vand som tørstslukker :)
Men lidt sukkervand til aften, få dråber og derefter ro i den lille familie - Det er helt okay :)
Jo ældre han bliver, jo længere tid vil han kunne være vågen. Mange børn vil faktisk i 3-4 måneders alderen ofte begynde at have en vågenperiode om aftenen, hvor han f.eks. sover sin 3. lur mellem kl. 17-18 og derefter er han så vågen i nogle timer, får mælk og sover så måske først kl. 21. Det er normalt og deres rytme ændrer sig igen.
I forhold til utilfredshed, så burde din dreng ikke være utilfreds når han er vågen, men burde naturligt have perioder, hvor han er glad, tilfreds, nyder at pludre, begynder at le osv. når I kommunikerer. Han vil naturligt være ked af det, når han er sulten, skal have en ren ble, keder sig osv. men ind imellem, skal han være glad og virke tilfreds ...
Hvis du generelt oplever at han virker utilfreds og er meget grædende, så snes jeg du skal snakke med jeres læge - men det lyder som om at han generelt trives og har det godt :)
Håber du kan bruge dette, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske