Brev:
Sover 7 timer om natten
5. april 2011
Alder:
3 mdr.
Sover 7 timer om natten
Kære Helen.
Tak for de gode svar.
Min datter er nu 13 uger. Hun er inde i fasen med slat spisning og sovning, men vi følger dit råd om amning x 2 mellem lurerne og er nu oppe på 45 min til 1 time af gangen i løbet af dagen. Det fører til at hun oftest får 4 lurer om dagen, og puttes til natten kl 20. Fra kl 17 til 20 når hun som oftest at blive ammet minimum 5 gange. Hun er som tidligere nævnt meget pjevset her, hvilket vi tolker som sult og dels det, at hun ikke helt sover nok om dagen.
Det fører til, at hun 1 til 2 gange i ugen sover igennem fra hun puttes kl 20 og til kl 2 nogen gange 3. Hvis hun ikke melder sig ender det med, at jeg vågner med meget spændte bryster, og derfor ammer hende.
Jeg har længe spekuleret på, om jeg skal amme hende, når jeg går i seng kl 21.30 eller er det nødvendigt at stille uret til kl 23 og amme hende der?
Mht dags søvnen, så prøver vi at trille barnevogn, svinge voksi pose, ligge og sove med hende med en hånd på hendes brystkasse, men lige lidt hjælper det. Hun vågner da også som oftest med et stort grin. Men skal oftest puttes igen efter 5 kvarter. Vi prøver at stimulere hende i den tid, for at håbe på at hun kan snuppe en lidt længere lur, men det virker ikke rigtigt
Med venlig hilsen
Isabelles forældre