Brev:
Opstart af ske mad
18. april 2011
Alder:
3 mdr.
Opstart af ske mad
Hej Helen!
Andreas er nu 3,5 mdr, og jeg vil så småt starte op med grød/mos, når er blevet 4 mdr.
Jeg kan læse i nogle af dine andre breve, at man godt kan begynde så småt at lave en rytne og give dem måltiderne på nogenlunde samme tidspunkt hver dag, når de er 4 mdr og begynder at få noget andet end mælk, men mit spørgsmål lyder egentlig på, om jeg så skal vække ham i løbet af dagen for at få passet det hele ind? (han er en sovetryne!) :-)
I øjeblikket ser vores dag nogenlunde sådan ud :
6-7 vågner, bliver skiftet, får tøj på, og leger lidt.
ca. 8-8.30 får flaske og bliver puttet senest 9.
ca. 12 vågner og får flaske (er jo sulten efter at have sovet længe!)
13.30-14 bliver puttet.
ca. 16-16.30 vågner og får flaske.
17.30-18.30 bliver puttet til dagens 3. lur, hvor jeg vækker ham efter ca. 45. min., da han ellers bare sover! Er det ike ok?
ca. 19.30-20 får flaske og bliver puttet til natten mellem 20 og 21.
3-5 vågner og får flaske, sover videre til næste morgenen.
Han spiser mellem 150-200 ml. pr. gang.
Han får ingen sen aften flaske, da han jo ikke vågner før midt nat. Vågner han kl. 6, får han ikke flaske og sover videre, han er klar til at komme op :-)
Ved godt du tidligere har skrevet til mig, at jeg kunne prøve at få det passet ind at han spiser inden en lur og ikke når han vågner, men som du kan se, har jeg ingen problemer med at få ham til at sove længe, tværtimod :-)
Vil du prøve at lave en ca. plan over dagen, hvor der indgår 2 ske måltider?
Jeg er godt nok i tvivl om hvor jeg skal putte alle de flasker ind, han jo stadig skal have.
Han kan MAKS være vågen 2 timer, og så han bare putteklar, også om aftenen!
På forhånd tak
Melissa