Brev:
Sovemønster
18. april 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Sovemønster
Hej Helen.
Vi har en pige på nu 30 måneder der går i dagpleje.
Altid super glad, den skønneste humor, et helt utroligt sprog allerede, taler helt flydende. Er en meget aktiv pige, vi er meget ude, men er også god til at sidde stille og fordybe sig.
Vi har aldrig (på nær de første 4 måneder ) haft besvær med at få hende til at sove hverken til middag eller aften, og hun elsker hendes barnevogn og seng.
Lige nu laver hun dog rav i det hele :) Efter sommertiden, ved ikke om det er et tilfælde, men nu lægger hun sig først til at sove kl. 21.
Hendes rytme ser således ud:
Vågner kl. 06 både sommertid og vintertid. Har altid vågnet så tidligt og endda tidligere. Bliver vanvittig sur hvis vi foreslår at vi putter lidt videre i vores seng eller hos hende, vi skal op NU.
Sover til middag kl. 12.00 til 14.30 hvor hun nu bliver vækket, ellers sov hun til 15.00 - 15.30. Bliver puttet med samme ritualer og ro omkring og dejlig positiv hygge stemning kl. 19.30, vi læser en historie, får vand også ligger hun og synger og snakker i halvanden time, engang imellem skal vi derind et par gange fordi hun bliver sur over vi ikke lige kommer og kigger at bamse sidder op, spiser, er på potte eller hvad hun nu finder på hi hi.
Hun er sjældent pyldret og trives super, men vi syntes det er for lidt nattesøvn, skal vi skære lidt i middagssøvnen, har bare altid været imod at vække hende, fordi jeg mener hun har brug for det, men syntes også kl. 21 er sent når hun alligevel altid står så tidligt op.
Inden sommertiden sov hun uden brok eller sang senest kl. 19.30 og dette på trods af hun ikke blev vækket fra middagsluren.
Føler bestemt ikke hun kan undvære sin middagssøvn, hvor hun virkelig er træt.
Glæder os til at høre fra dig.
God påske.