Brev:
Er det ok med en lang lur?
26. april 2011
Alder:
11 mdr.
Er det ok med en lang lur?
Hej Helen, så er jeg her igen :)
Håber du har haft en dejlig påske, det har vi, med masser af legeplads og ture i solen.
Vi har i den sidste måneds tid bakset lidt med at få klemt to lure ind i programmet. Ikke fordi vi ikke har haft tid, men derimod fordi vores dreng bare ikke når at blive træt.
Han har jo aldrig været en sovetryne, hverken om dagen eller om natten, men nu sover han et par timer ad gangen fra 20.30 (han er først træt her) til 01.00 (nogle gange bliver den både 3 og 4!!!) og derefter kommer han ind i vores seng og sover fint resten af natten til ca. 08.00 og det passer os fint.
Det er eftermiddagene vi har problemer med.
Før i tiden lagde vi ham til lur fra ca. 10 til 11 og igen fra 14 til 16.
Nu kan vi ikke lægge ham igen kl 14, hvis han har sovet om formiddagen og de sidste par dage har jeg bakset med at få den lur sat igang helt til 16, hvorefter vi opgav fordi det jo så er blevet for sent.
Igår og idag har jeg så forsøgt mig med en go lang lur fra 12 til 14 og det fungerer altså meget bedre.
Han virker gladere og vi kæmper ikke så meget med putning etc. det kører bare.
En lille sideeffect har desuden været at han går i seng allerede 20 og det er jo også dejligt.
MEN han er jo kun lige knapt et år. Mågen godt nøjes med en lang lur?
Han virker nærmest aldrig træt, blir ikke pylret sent på aftenen osv. og vi bliver derfor i forvejen nød til at kigge meget på uret for at holde styr på om han får sovet nok.
God forsommer og dejligt at du er tilbage.
Vi får rigtig meget ud af dine svar, både til os og til andre.
Med venlig hilsen
Nanna