Brev:
Ændret søvnrytme
26. april 2011
Alder:
6 mdr.
Ændret søvnrytme
Hej Helen!
Jeg har en skøn dreng på snart 6 måneder, som fra fødslen har været meget sulten og jeg har ammet ham hver 2. time døgnet rundt. Nu er vi så endelig der hvor vi kan putte ham kl 19 og han falder i søvn af sig selv uden problemer. Han sover nu til kl 24 og igen til ca 02-03 (stort fremskridt for en træt mor).
Om dagen har han sover 3 gange. 1. lur omkring 1-2 timer efter han vågner og her sover han 1-2 timer. 2. lur efter frokost og igen 1-2 timer og så en lille powernap på 1/2 time ved 16 tiden.
Han falder fint i søvn i sin barnevogn også her uden gråd.
Den sidste uge er der dog sket en markant forandring. Han sover sin 1. lur som sædvanligt ca 2 timer efter han vågner, men herefter går det lidt galt. Nu vågner han allerede efter 30min. Kan mærke han har brug for mere, men uanset hvad jeg gør, vil han ikke sover videre.
Han er startet med grød og grøntsagsmos for 5 uger siden og spiser 3 måltider/ dagen. Meget glad for alt vi serverer. Er også meget aktiv. Ruller både fra mave og ryg og sidder næsten selv uden støtte.
Kan mærke det frustrerer mig at han ikke vil tage 2 gode lange lure, når han nu har sovet så fint før om dagen.
Skal lige tilføje, at hans nattesøvn har set ud som jeg har skrevet i 1 måneds tid, så det kan vel ikke være derfor... eller?
Mange hilsner
Marianne