Brev:
Hvordan får jeg ham til at sove alene?
28. april 2011
Alder:
1 mdr.
Hvordan får jeg ham til at sove alene?
Hej Helen :)
Jeg har en skøn lille dreng på 6 uger, som generelt trives rigtig godt! Jeg har dog lidt svært ved at få ham til at sove andre steder end på min mave (eller min kærestes mave!). Vi har en vugge til ham, men hver gang jeg prøver at lægge ham over i den - hvis han er faldet i søvn hos mig - bliver han pludselig lysvågen og vil IKKE sove!
Jeg kan ikke lægge ham ned i den mens han er vågen, med mindre han er HELT VILDT mæt, og bare går om kuld, og det er jo slet ikke tilfældet hver gang. Langt fra, faktisk...
Vi kan vugge ham i laaaaang tid, men han ligger bare og kigger og nogle gange skriger han også. Hvis man stopper med at vugge, skriger han.
Han har i lang tid været meget glad for at sove i barnevognen, så længe man altså kører rundt med ham, men så snart man stopper, vågner han og græder.
Og de sidste par dage, har han faktisk heller ikke sovet så godt der. Han vågner nemmere end han har gjort tidligere..
Det tager lidt hårdt på mig, for selvom det er så dejligt at have ham liggende på maven, så ER det også ret besværligt ikke at kunne noget som helst andet!
Jeg ved godt at han stadig er lillebitte, og har brug for tryghed, men det er altså bare rigtig hårdt at skulle sidde med ham HELE tiden - jeg har nærmest ikke tid til at gå på toilet i løbet af dagen!
Har du nogle tips eller ideer til hvad vi kan gøre?
Med venlig hilsen
Sarah