Brev:
Drømmemåltid eller tidlig morgenflaske?
28. april 2011
Alder:
8 mdr.
Drømmemåltid eller tidlig morgenflaske?
Hej Helen,
Vi har længe fulgt Gilberts rytme og givet ham en natflaske når han selv meldte sig mellem midnat og 3 ca. Men nu har vi, i forbindelse med at vi prøver at lære ham at sove bedre, besluttet at han ikke skal tænke at han skal spise om natten og derfor skåret den flaske væk - til vores egen forbavselse uden de store problemer! MEN, han får for lidt MME nu så og sover i øvrigt meget let og uroligt fra 4-6 (måske fordi han er sulten).
Vi tilbyder flaske før formiddagslur og før eftermiddagslur, minimum halvanden time efter at han har spist hhv morgenmad (havregrød på alm mælk) og frokost. Men han tager kun ca 100 ml her. Og så får han sin putteplaske ca kl 19 efter aftensmaden kl. 18 - her spiser han hvis vi er heldige 200, men oftest kun 120-30. Han får vores aftensmad kl 18 men har fået et grød/mosmåltid kl. fire-halv fem hvor han er sulten efter eftermiddagsluren. Vi putter MME i øllebrød som han får næsten dagligt til frokost som supplement til alle smagsprøverne (det giver ca yderligere 100 ml).
Derfor tænker vi, at vi bliver nødt til at introducere endnu en flaske, evt som erstatning for formiddags / eftermiddagsflasken. Tror du det er bedst at give ham den i søvne før midnat (han sover generelt rigtig godt fra 19-01) eller strække den og give den fx kl 5 og så håbe han sover en time mere derefter (fx i vores seng)? Generelt vil han jo meget gerne op tidligt, også selvom han ikke altid er meget sulten.
På forhånd tak for svar:-)