Brev:
Sutteflasken
13. maj 2011
Alder:
10 mdr.
Sutteflasken
Hej Helen.
Jeg har en søn på snart 11 måneder, jeg kunne super godt tænke mig at vende ham af med sutteflasken.
Han sover 2 gange om dagen, når han sover til middag i vuggestuen vil han oftest gerne have sin flaske, herhjemme ligger han i sengen og vil have sin flaske, det er så mig der holder den for ham for han vil ikke selv, og efter den sover han gerne 2-3 timer til middag.
Om aftenen kommer han i bad, får børstet tænder mens vi synger godnatsange, får nattøj på, siger godnat til sin stedfar og så går vi ind, han bliver lagt i sengen med sine 2 stofbleer (dem ligger han og holder om, hele natten) så siger jeg til ham at jeg elsker ham og godnat, så får han flasken, og oftest liver han desværre op efter den flaske, så ligger han gerne i 30-60 min og snakker før han vil have en flaske mere og så sove. Han vågner også flere gange om aftenen/natten for at får en mindre tår (bare et par mundfulde). Har prøvet at give ham en portion grød (lavet med rugmel, hirseflager og havregryn) lige inden sengetid, men det hjælper ikke, det er det samme med han vil have de 2 flasker og en tår om natten.
Så hvordan får jeg vendt ham af med flasken? Han bruger ikke sut overhovedet, han har gjort det for 2-3 måneder siden, men da den ikke interesserede ham så tog jeg den væk og han har ikke haft brug for den siden.
Håber du kan hjælpe mig :)
Med venlig hilsen
Eva