Brev:
Lidt blandet om mad - 8 mdr.
22. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Lidt blandet om mad - 8 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige en række spørgsmål omkring mad til et 8-9 måneders barn:
1. Du skriver flere steder, at man kan give ½ bolle som mellemmåltid. Men hvilken form for bolle vil du anbefale? Har du evt. en opskrift?
2. Bør man putte smør under leverpostej o.lign., som barnet får på sit rugbrød?
3. Er det ok nogle gange at give ham en købt fiskefrikadelle, et par rejer, der har ligget i lage, makrel i tomat o.lign., eller der typisk for meget salt i sådanne produkter?
4. Min søn får 3 flasker mme i døgnet (før middagslur, aften og nat). Det varierer lidt, hvor meget han drikker pr. flaske – men ca. 500-550 ml i døgnet. Er det passende for hans alder? Får han nok både kalk og væske herigennem?
5. Hvornår vil det være passende at sløjfe en flaske? Og hvad erstatter man den i så fald med – hvis noget? Han får allerede 5 måltider i døgnet (morgengrød, frugtmos som mellemmåltid, frokost, eftermiddagsgrød + aftensmad).
Glæder mig til at høre fra dig!
Bedste hilsner,
M.