Brev:
Måltider - 7 mdr.
23. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Måltider - 7 mdr.
Hej Helen!
Mange tak for dit svar på mit sidste brev.
Denne gang handler det om måltider. Jeg vil gerne til at introducere et tredje måltid til Alexander (snart 7 mdr). Han er nu snart 7 måneder og spiser havregrød om morgenen kl 8 og gulerod/kartoffelmos med kød om aftenen omkring kl. 17-18.
Derudover får han lidt frugtmos i løbet af dagen og efter aftensmaden. Derudover flasker med mme cirka 6 fordelt på hele dagen. Han får ingen flaske om natten længere.
Jeg vil gerne introducere noget frugt han kan bide i og har prøvet lidt kogt pære samt appelsinbåde og melon. Men han tager altså bidder, Helen! Og jeg er bekymret for om det sætter sig på tværs. Hvad foreslår du at jeg giver ham? Han har to tænder i undermunden nu :)
Er det ikke på tide med et måltid mere sådan lidt frokost? Hvad synes du jeg skal give ham. Han spiser kun lidt af det jeg serverer så ofte supplere jeg med 100 mme efterfølgende eller mere. Er det ok?
Jeg har læst nogle af dine dagsplaner herinde til børn på samme alder som A og synes det virker helt uoverskueligt med alle de måltider. Jeg er blevet alene med Alexander så vil gerne have struktur, men også gerne tage det stille og roligt så jeg lige har mig selv med i det :) Det er nemlig lige lidt hårdt det hele.
Kærlig hilsen
Stephanie