Brev:
Nutramigen efter 4 måneder samt kostplan for pige på 4 måneder
12. juli 2004
Alder:
4 mdr.
Jeg blev lige lidt svedt, da jeg læste, at du anbefaler en mor at fortsætte med Nutramigen, til hendes barn er seks måneder, da han evt. er disponeret for allergi. Hvorfor anbefaler du ikke, som såvel læger som andre sundhedsplejersker, at den lille får Nutramigen/Profylac til de 4 måneder og derefter almindelig mme? Vores Mia er lige blevet fire måneder, og vi har skiftet Nutra'en ud med NAN 2 (hendes far har eksem), da det er det, vi har fået at vide, men er det nu forkert?
Derudover vil vi gerne ha' lavet en kostplan for Mia, da vi så småt vil begynde med mos og grød. Vællingen hopper vi over, da hun gennem de sidste 3-4 uger har sovet 8-10 timer i træk om natten! Har du nogen forslag til en kostplan.
Mia er født d. 8. marts og vejer pt. 6600 g (3160 g ved fødslen), men har den sidste måned taget hele 1300 g på! Lige nu spiser hun ca. seks-syv gange om dagen, og tager et sted mellem 150 og 200 ml. NAN 2. Det er som om, hun ikke har forstået, at NAN 2 skulle mætte mere end Nutramigen;o)
Til sidst vil jeg gerne sige mange tak for det svar, jeg fik for nogle uger siden, om at få de små til at ligge på maven. Det har hjulpet meget og jeg var meget imponeret over, at det gik så hurtigt med at få svar!
Med venlig hilsen
Lone