Brev:
Nye sove issues...
24. maj 2011
Alder:
12 mdr.
Nye sove issues...
Hej Helen.
Endnu et spørgsmål herfra, igen om søvn :)
Vores søn er jo startet i vuggestue og det går efter omstændighederne rigtig godt. Vi er glade for vuggestuen og føler os trygge ved pædagogerne og vi kan se at vores dreng, selvom han bliver rigtig ked af det når vi går, trives og hurtigt går igang med at lege. Alt er sådan set rigtig fint på den front.
Vi kan bare ikke lægge ham i egen seng mere. Han er (helt naturligt) blevet meget opmærksom på hvor vi er og om den ene eller anden går osv. Han gir også rigtige krammere nu og vil gerne nusse mere end han ville før.
Når vi begynder aftenens ritual (tandbørstning, historie, sang) går alt fremragende til han rammer egen madras så vil han op, han græder og rækker ud efter os og det er rigtig hårdt for alle. Vi kan høre på ham at han er rigtig ked af det og derfor ender han altid med at blive puttet og sove med os i vores seng.
Vi prøvede i en længere periode at lægge ham i egen seng (hver aften med samme resultat) nu er vi gået helt over til bare at putte i vores seng med det samme for vi synes ikke at han hver aften skal kæmpe for at få lov til at sove hos os.
Vi sover faktisk ok med ham i sengen og hygger os meget godt alle 3 MEN vi vil jo gerne have at han på sigt smutter tilbage i egen køje (han blir jo større og større).
Er det ok at vi har "bøjet os" og at vi bare lader ham sove i vores seng?
Hvordan får vi ham (på sigt) tilbage i egen seng uden at han skal blive så ulykkelig?
Vi har et mini soveværelse hvor sengen er presset ind (eneste vej op i sengen er fra fodenden) og kan derfor hverken have madras på gulvet eller seng ved siden af sengen, skal vi skaffe en madras til hans værelse hvor vi kan sove med ham på?
Må han bare lægge på en madras uden tremmer når han kun er 1 år?
Hov det blev lidt langt det spørgsmål, sorry :)
Glæder mig til at læse dit svar.
Med venlig hilsen
Nanna