Brev:
Banker hovedet i gulvet når han ikke får sin vilje
24. juli 2004
Alder:
13 mdr.
Banker hovedet i gulvet når han ikke får sin vilje
Min søn Xander på 13 mdr. har altid været en bestemt herre.... Men den sidste måned har det udviklet sig til at han HVER gang han ikke får sin vilje, bliver samlet op og båret rundt, får det han vil ha' osv.... Så bliver hovedet demonstrativt og temmeligt voldsomt knaldet ned i gulvet, somme tider flere gange i træk.... Han gør det både på tæpper, træ -og stengulve.... Ja, selv asfalten fik et ordentlig gok i dag....
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre....Er det forkert at samle ham op og trøste ham hver han gør det....? Viser jeg ham så bare at han får sin vilje, hvis han knalder hovedet i gulvet....?
Det er meget svært for mig at lade ham være når han gør det.... Jeg forsøger at sige nej aflede ham, men lige meget hjælper det. Lige nu ligger han og sover på sofaen med et kæmpe rødt mærke i panden fra asfalten.... Og jeg er jo nervøs for om det på sigt kan skade ham, hvis han flere gange om dagen gokker sit hovede så hårdt.... Alternativet er jo at ungen må få hjelm på ;o) Jeg vil jo ikke ha' at han gør skade på sig selv.
Bortset fra det er han en sød, kærlig og velfungerende dreng, som kan gå og sige 5-6 ord...
Hvordan skal jeg tackle det?
Med venlig hilsen
Maria