Brev:
Mad og vægt - dreng på 6 mdr.
30. maj 2011
Alder:
6 mdr.
Mad og vægt - dreng på 6 mdr.
Kære Helen!
Har haft stor hjælp af dine råd omkring søvn og har nu en dreng der sover gode lurer om dagen, dejligt!!!
Har nu et nyt spørgsmål, som jeg gerne vil høre din mening om.
Jeg har lige været til sundhedsplejerske for at tale mad. Her blev han vejet og jeg fik at vide at han længdemæssigt var over sin kurve, men vægtmæssigt var han faldet og lå lidt under. Med andre ord måtte han gerne tage lidt mere på til næste gang. Skal tillægge, at han allerede larver sig frem over gulvet, ruller og sidder fint selv, så der er gang i den.
Maden ser således ud:
Vågner kl 5 får en flaske MME ca 120ml, sover videre hos mig til 6-6.30
Kl 7-7.30 havregrød med sødmælk og fedtstof
Kl 8.30 meget træt og sover her 1-11/2 time
kl 9.30-10.00 Flaske med MME ca 100 ml
Kl 11.30 Frokost eks kartoffelmos med fisk eller kød og fedtstof
kl 12.30 sover igen 1 1/2 time
Kl 14.00 frugt eller øllebrød
Kl 16.00 MME ca 100 ml
Kl 17.30 aftensmad som frokost måske med ligt frugt til dessert
Puttes kl 19.30 og her en flaske MME ca 120ml
Vågner kl 24.00 og her ammes han lidt og sover så videre til kl 5 (nogle nætter vågner han kl 3 men her får han kun vand og sin sut)
Har ammet ham fuldt ud til han var 4-5 måneder, men har nu trappet ud, da han snart er 7 måneder og far skal overtage barsel om 1 1 /2 måned.
Ved ikke om jeg kan gøre noget anderledes?
Skal jeg give flaske kl 24 istedet for bryst? Har jo ikke så meget mælk tilbage. Syntes heller ikke jeg vil vænne ham til mere mad om natten, da han klarer det fint uden.
Er det aktivitetsnivauet der gør at han ligger lidt under sin kurve i vægt?
Mange hilsner
Marianne