Brev:
Nok søvn? - 5 mdr.
30. maj 2011
Alder:
5 mdr.
Nok søvn? - 5 mdr.
Hej Helen
Først tak for dit seneste svar angående søvn. Jeg har virkelig haft gavn af at sige til mig selv, at det går to skridt frem og et tilbage, og at sådan er det nu engang. Og jeg fornemmer også, at nettoresultatet er et skridt frem:-)
Jeg vil dog høre, om jeg skal bekymre mig om mængden af min søns søvn. Han sover ca. 13 timer i døgnet fordelt på 10 timer nat og 3 timer dag. Han virker tilfreds, glad og er godt med motorisk. Faktisk har han været mere tilpas de seneste uger, men har samtidig skåret en time af søvnen både nat og dag.
Vores dag ser nogenlunde således ud:
5.30 Vågner
8.15 ammes og sover 30-60 min
10.00 grød med frugtmos og vand
12.00 ammes og sover 1,5-2 timer
ammes
16.30 sover 30 min
18 mos og vand
19.30 ammes og godnat
01.00 ammes
5.00 ammes
Jeg har indtil for nylig ammet oftere, men jeg oplevede, at han blev irriteret ved brystet og sjatspiste. Med 6 amninger fungerer det umiddelbart bedre. Aftenmos er vi begyndt på for få dage siden og har været i gang med grød i knap en måned.
Er planen ok, eller er det et problem, at han ikke sover længere? Hvad er næste skridt angående mad?
Venlig hilsen Mig