Brev:
Sove uden mad om natten
31. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Sove uden mad om natten
Hej Helen
Så skriver jeg igen, da vi stadig bøvler lidt om natten. Vi er ved at få kørt en god rytme ind om dagen. Om natten er vores dreng desværre meget vågen og kan finde på at spise bryst op til 5 gange og det er kun et par slurk han tager før han sover igen. Han er flyttet på eget værelse og hans far har prøvet at tage ham 2 nætter og bare tilbyde sut, vand og nærvær men han græder så meget at jeg til sidst giver mig og så får han brystet....
Vi har også haft lidt problemer med at få ham til at spise og han var begyndt at tabe sig, så derfor prøver vi at få så meget mad i ham som muligt.
Vores dag ser sådan ud nu.
06.00 vågner og står op
07.30 havregrød, vand og modermælkserstatning af kop.
08.30-09.00 puttes til lur
11.00 får en portion majs/pære grød som han er blevet meget glad for igen+vand og mælk af kop.
12.30 ½ stykke rugbrød med feks. leverpostej+vand og mælk af kop.
13.00 puttes til lur. (sover ca 2 timer)
17.30 kartoffelmos med grønt og kød+mælk og vandaf kop.
19.00 puttes til nat.(oftes uden bryst)
22.00 bryst (spiser længe fra begge bryster)
Han får ikke bryst mere om dagen og det er kun enkle dage hvor han vil have bryst kl 19. Når jeg tilbyder ham bider han bare for at sige nej tak:)
Vågner så omkring kl 24-01.30 og kræver at få bryst natten igennem. Nogle dage får han op til 5 gange og kl 5 er han lysvågen og kommer ind til mig hvor han ligger og leger til kl 6.
Ved ikke helt hvordan vi skal få amning stoppet om natten. Han får en del erstatning i løbet af dagen, han drikker ca 80 ml 3 gange om dagen. + det der er i hans mad.
Han får en mariekiks nogle dage, må han endelig få det?
Vi havde forresten en god men kaotisk ferie sydpå, vores dreng blev desvære syg med høj feber så meget af tiden brugte vi på at være på hotellet:)
Hilsen anne mette