Brev:
Gode råd om kost og frysning
10. juni 2011
Alder:
5 mdr.
Gode råd om kost og frysning
Hej.
Er godt i gang med grød herhjemme, men har lige nogle spørgsmål.
- Hvorfor er det at der skal mme og fedtstof i hjemmelavet grød, og hvor lang tid skal man blive ved med det??
- Har læst et sted at man ikke behøver at tilsætte fedststof i hjemmelavet grød, hvis man også putter mme i. Min sundhedsplejerske siger at der skal fedtstof i... hvad siger du??
- Hvornår kan man begynde at hælde sødmælk i grøden i stedet for mme, og hvornår skal hun have sødmælk i koppen. (hun får vand nu).
Jeg har efter råd lavet en stor portion kartoffelmos (uden mme og fedtstof), og frosset ned ( delt i små portioner). Tilsætter så først mme og fedststof når det er tøet op og varmet i mikro. Er denne måde at gøre det på lige så god end hvis man hver aften laver mosen frisk???
Det var vist det for nu:)
På forhånd tak..