Brev:
Beslutning om at sove på eget værelse
10. juni 2011
Alder:
5 mdr.
Beslutning om at sove på eget værelse
Hej.
Vores datter er nu 5 mdr., og er begyndt at tale om herhjemme, hvornår hun skal flyttes ind på hendes værelse. Inde i mit hoved tænker jeg at det er inden for en måneds tid, men i mit hjerte har jeg ikke lyst til at hun skal væk fra min ummiddelbare nærhed (sover i tremmeseng i soveværelset).
Vores aften/nætter ser således ud:
20.00 Flaske og puttes i sengen (Hun får sut, dyne på, tændt for musikbamsen, og så går jeg ud. Hun mosler lidt i 5 min, og er inde og kysse hende lidt i panden+give sut et par gange, og så sover hun)
ca. 20.15 sover hun
kl.00.30 Kan høre hun ligger uroligt. vender og drejer sig. Prøver at give hende sutten, men den kommer hurtigt ud. Efter lidt tid ammer jeg hende. Jeg vågner aldrig ved at hun græder, men at hun mosler.
04.00 Mosler igen og hun ammes
06.00 Mosler igen og hun ammes, og bliver derefter i min seng, hvor jeg håber at hun vil sove videre:) men her ligger hun og kigger, sparker med ben, snakker, og er klar på at komme op. Glad morgenpige:)
Nu mit spørgsmål.
Er bange for at jeg ikke høre hende tidligt nok om natten, og når at blive helt ulykkelig inden, og derefter svær at få til at sove igen. Synes der er så langt ind på hendes værelse (som der jo nok ikke er alligevel:))
Tror du hun er klar til at komme på værelset ???
Har hørt flere steder at deres børn har sovet bedre, da de kom på værelset. Det kan jo også være at jeg sover bedre - vågner meget let - ja nærmest bare hun vender sig.
Hvordan får jeg taget hul på alt dette??
Hilsen en pylret mor:)