Brev:
Frisk midt om natten
14. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Frisk midt om natten
Kære sundhedsplejerske
Jeg har en dejlig dreng på 6½ måned. Han har altid været meget vågen og haft meget travlt med at opdage og komme rundt i verden. Det er jo dejligt, men hvad angår søvn så er det heller ikke det han spilder tid på.
I løbet af dagen sover han 2-3 gange a´ ½-1 time. Om aftenen putter vi ham imellem 20- 21, som regel med et bryst i munden. Han sover så præcist til 01.30 og er så lysvågen og roder rundt/pludrer og tilsidst ender det med gråd. Det stopper først, når han kommer over i vores seng, hvor han så pludrer og roder rundt i nogle timer.
Vi har prøvet mange forskellige ting for at undgå den lange vågenperiode om natten, f.eks. at lade ham ligge i sin egen seng og trøste ham der med sut (og vores hænder dér, så han kunne mærke os), han bliver også tilbudt bryst eller kop med vand uden at noget af det rigtig virker. Bliver lyset tændt, så sidder han og er i vældig humør.
Når han så falder i søvn igen, så er det højest et par timer indtil kl 06, hvor han er helt frisk og sulten, indtil kl 9.
Mit problem er at jeg synes hans får sovet for lidt om natten, især når det ikke er en hel masse han sover om dagen heller (eller er det bare mig, der maler fanden på væggen?)
Det skal siges at han er meget glad og fornøjet ellers, og vokser og trives fint. Han er startet med grød om formiddagen og lidt til aften, men bliver ellers ammet.
Håber du kan hjælpe.
Mange hilsner " Den trætte mor"