Brev:
Er i tvivl om min datter får mælk nok
13. juni 2011
Alder:
7 mdr.
Er i tvivl om min datter får mælk nok
Kære Helen
Jeg er i tvivl om min datter får nok mælk i løbet af dagen. Jeg synes jeg tidligere har læst at baby på 7 mdr skal have 7-800 ml modermælk/mme om dagen. Kan det passe? Min datter får i hvert fald ikke så meget mælk. En dag kan se sådan her ud:
Kl 5: ammes
Kl 7-8: havregrød/øllebrød + vand af kop
Kl 8-9: ammes og sover
Kl 11-12 grønsagsmos/risgrød + vand af kop
Kl 13 ammes og sover
Kl 16 ammes
Kl 18 grød/grønsagsmos (+nogle gange kød) + vand af kop
Kl 19-20: ammes og sover
Umiddelbart ser det ud som om hun får rigtig meget mælk men amningerne er meget korte og jeg giver ind imellem mme på flaske i stedet for amning for at se hvor meget hun egentlig drikker. Drikker max 60 ml pr gang, oftest kun 30-40 ml. Jeg giver ikke store portioner grød for ikke at tage mælkens plads da jeg er bange for at hun ikke får nok væske (max 1dl grød pr måltid). Når hun får vand af kop er det heller ikke store mængder hun drikker. Skal hun have mere mælk end det hun får nu?
Jeg giver hende heller ikke så tit grovere mad som brød at gnave i. Må indrømme at jeg er lidt panisk med sådan noget da hun de få gange jeg har forsøgt at give hende agurk/brød at gnave i er kommet til at bide store stykker af og sluge det. Jeg er bange for at hun får det galt i halsen. Hvordan skal jeg starte med det? Hun tygger ikke og sluger store stykker i stedet for og det ser ud som om hun er ved at blive kvalt. Hvad skal jeg give hende til at starte med så hun lærer at tygge i stedet for at sluge?
Med venlig hilsen
Mor