Brev:
Stå op tider
14. juni 2011
Alder:
16 mdr.
Stå op tider
Kære Helen
Nu har jeg efterhånden læst så mange af dine breve, at jeg har behov for at blive medlem og selv få direkte råd - efter at snakke med min mand syntes han også det var en god ide.
Vi har Elliot på 16 mdr her den 15 juni 2011. God nem dreng der altid har sovet godt, sovet i eget værelse fra 2 mdr, fra 4 mdr sov han fra 20.00 til 05.00 og ellers er det gået den rette vej.
Men han har besluttet at dagen skal starte kl 6.15 hver dag. Jeg ved det er et luksus tidspunkt for nogen, men indtil for 1 mdr siden har han altid sovet til kl 7.00 - nogen dage bliver det også 5.30 og der er det for tidligt for mig syntes jeg, så der går vi ind og giver sutten, siger godnat, og han bliver sur, vi går ind igen og han bliver sur, efter 3 forsøg forstår han budskabet, men falder ikke i søvn, men er stille i 20 min.
Han sover fra kl 19.30 af og er nem at putte, læser to sider i eventyr bogen, siger godnat og han putter sig selv.
Jeg har prøvet :
- putte senere 20.00 - 20.30, stadig op 6.15
- spise senere aftensmad, stadig op 6.15
Vi tror på teknikken ind og giv sut og gå ud, indtil han selv havde lært at falde i søvn, det har virkelig hjulet for os og han har selv falder i søvn.
Nu har vi så prøvet at bruge denne teknik for, at få ham til at forstå at det først er morgen 6.30 (vi skal som familie ikke op før).... Men efter to morgner med kampe og en sur dreng, sover han stadig kun til 6.15...
Det tager på vores energi om morgen, jeg bliver trist, jeg og min man diskutere meget problemet om morgen, og får en sur start på dagen... Når han vågner omkring kl 6.00 står han med armene og siger HEJ og er glad og frisk.
Hjælp os med lidt råd - hvad gør vi, for vi må videre fra dette problem i familien...
Her igår var han sløj og sov først kl 24.00 og stod op kl 6.15... WHAT????
Har vores barn et indbygget ur? - kan vi rykke ved dette ur? - Er det ham eller os der bestemmer hvornår det er morgen?
Hjælp os til at få en lykkelig morgen med en glad dreng. Det er mit højeste ønske lige nu.
Mange hilsner Tanja