Brev:
Varm kakao i kaffekande
24. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Varm kakao i kaffekande
Hej
Jeg har netop købt en stor (1.9ltr.) kaffekande med pumpesystem. Det er meningen, at jeg vil bruge den til varm kakao, da det er rart, at den kan rumme så meget.
Nu kom min svigermoder så tilfældigvis forbi, idet vi havde taget kanden i brug, (hun er tidligere dagplejemoder), og fortæller så, at hun egentligt mener, at man ikke må bruge lige netop den slags kande med pumpesystem til varm kakao p.g.a. at bakterier kan formere sig i de små dele, den består af.
Hun kan ikke huske eksakt, hvorfra hun har denne oplysning, men hun ved, at de ikke måtte bruge disse kander, da hun i sin tid havde dagplejeungerne med på ture.
Er det rigtigt eller kan jeg roligt bruge kanden til det formål jeg har købt den?
Venlig hilsen Nanna