Brev:
Søvn og putteproblemer for min pige på 10 mdr.
15. juni 2011
Alder:
10 mdr.
Søvn og putteproblemer for min pige på 10 mdr.
Hej igen Helen
Tak for dit svar. Det lyder meget rigtigt det hele og har også forsøgt flere af dine forslag - endda før jeg skrev det første brev til dig :). Det er bare ikke så nemt, som det ser ud på skrift ;-)
Når jeg giver hende en godnat-flaske i hendes egen seng, bliver hun meget fortvivlet/frustreret, når jeg forsøger at tage den ud, inden hun er faldet i søvn. Det eneste der så hjælper er at tage hende op i armene og berolige, indtil hun falder i søvn der. Hvis jeg derimod undlader at tage hende op men trøster i hendes seng, bliver hun igen meget ulykkelig. Hvis jeg tager hende op i armene og beroliger men lægger hende i sengen igen inden hun falder i søvn gentager mønsteret sig – hun hidser sig op og bliver utrøstelig. Hun kan skrige i 1-2 timer i armene på enten mor eller far indtil hun så falder i søvn af udmattelse.
Hun udviser en utrolig vedholdenhed, hvilket har gjort at både far og mor er ved at miste troen på, at vores datter kan lære at falde i søvn uden disse hjerteskærende grådseancer. Er der ikke en mere nænsom måde at lære hende at sove på?
Om dagen er hun ikke afhængig af brystet for at kunne sove, men kan falde i søvn i sin barnevogn, hvis jeg kører lidt frem og tilbage med den – det tager som regel ikke mere end 10 min.
Venlig hilsen
Louise