Brev:
Skal han kun have rigtig mad?
16. juni 2011
Alder:
11 mdr.
Skal han kun have rigtig mad?
Hej Helen, og tusind tak for svar!
Jeg vil selvfølgelig afprøve din dagsplan for mad og søvn, selvom det med maden er et problem. Alt det som du har foreslået i forhold til den varierede mad, har jeg prøvet. (jeg har gennemtrawlet de fleste af dine svar til andre læsere i samme situation....) Så nu kommer et konkret, opfølgende spørgsmål:
Hvis han ikke vil have den halve bolle, tykmælken, osten, frugten, vores mad osv., skal jeg så bare lade ham "sulte"? Jeg har jo før oplevet at når jeg så serverede grøden, spiste han en kæmpeportion. Altså må han være sulten.
I dag prøvede jeg til frokost at servere lasagnerester fra dagen i forvejen, han synes det er megaspændende de første 3-4 mundfulde, men så vender han bare hovedet væk. Derefter fik han tilbudt rugbrødsfirkanter med nøjagtig samme resultat. Så lavede jeg grød og det spiste han med velbehag. Altså, han er sulten. Og han får rigeligt med vand inden, så han er i hvert fald ikke tørstig.
Jeg håber selvfølgelig at det hjælper når jeg trapper ned på amningen, men nogle dage får han faktisk kun den tår om aftenen og alligevel viser han ikke større interesse i rigtig mad. (Jeg er ret sikker på at han rent motorisk ikke fejler noget mht. at tykke)
Men altså, mit spørgsmål er; skal jeg fuldstændig droppe grøden (undtagen om morgenen og godnat) og bare blive ved med at tilbyde ham rigtig mad i forhold til din plan, selvom han siger nej tak?
Jeg synes jo på den måde at jeg "sulter" ham....
Endnu en gang tak for svar og jeg håber meget at du kan hjælpe mig videre med ovenstående.
Knus fra Storms frustrerede grød-mor!