Brev:
Finmotorik - tegner kun kruseduller
24. juli 2004
Alder:
4 år
Finmotorik - tegner kun kruseduller
Jeg har en svag mistanke om min datter på 4 år har nogle problemer.
Hun er delebarn, og jeg har hende derfor kun hver anden weekend, og jeg kan ikke nå ind til moderen- dvs når jeg gør opmærksom på div problemer, så bliver det bare slået hen med ja ja...
Jeg har tidligere gjort opmærksom både overfor moderen og io børnehaven vedrørende hendes enormt dårlige udtalelse (hun er over 4 og kan ikke udtale sit eget navn rigtigt- Stine bliver til "dine").
Børnehavens melding var: det gør vi ikke noget ved før hun er over 4 - på daværende var hun 3år of 4 måneder.- Jeg henter og bringer kun ved moderen, og har derfor ikke selv nogen kontakt til børnehaven...
Men nu er mit spørgsmål - Og det er ikke for at pege fingre af hverken moderen eller børnehaven men: Når hun tegner, så er det bare de vilde krusseduller, og oftest i den samme farve.
Hvordan kan JEG hjælpe hende til at tegne noget der bare ligner lidt? Findes der nogle øvelser man kunne udføre - enten på papir eller motorisk?
Jeg har støvet nettet tyndt for at finde svar, men uden det største held - måske forkert søgetaktik? - så derfor henvender jeg mig til dig, i håb om du måske kunne hjælpe med råd og evt vejledning, da jeg ikke selv har en sundhedsplejerske "på hånden".
Jeg håber du kan forstå mit spørgsmål, og måske har en vejledning der kan hjælpe datteren min.
På forhånd tak
Flemming H.