Brev:
Ensidig kost
17. juni 2011
Alder:
4 år
Ensidig kost
Kære Helen
Jeg skriver igen til dig om vores stadige problem med ensidig kost. Oscar har altid været kræsen, jeg syntes egentlig, at han har en god appetit, men det er det samme han spiser hele tiden dvs pasta (køber dog fuldkornspasta eller grøntsagspasta), nuggets, majs, youghurt, ost og banan, mælk drikker han kun sammen med sin cornflakes om morgenen. Han spiser ingen grøntsager, kun majs, kød er som regel nuggets eller pølser.
Vi har forsøgt ikke at lave seperat mad til ham, det resulterer i at han intet spiser. Vi laver ofte mad sammen, hvilket han nyder, men han vil aldrig smage paa maden.
I kantinen i skolen faar de forret, hovedret og dessert, og jeg har paa fornemmelsen, at han smager paa lidt mere der end herhjemme. Han siger f.eks. at han elsker hakkebøf, og at det spiser han i kantinen, saa det laver far og mor selvfølgelig straks, men saa kan han ikke lide det. Han siger faktisk, at han godt kan lide grønne ærter og hakkebøf og andre ting i kantinen men ikke herhjemme !:) ..?
Han er energisk og har det godt. Han ligger dog i den lave del af vægtkurven.
Jeg har ogsaa prøvet at give en vitaminpille, men dem vil han absolut ikke have:(
Vi forsøger ikke at presse ham til at spise, da det ofte har det modsatte virkning, vi roser den mad vi spiser, hmmm osv :)
Kan du hjælpe os, Helen?
Med venlig hilsen
Lotte