Svar: Hvornår ophører al det med bøvs;)
17. juni 2011
Alder:
7 mdr.
Kære Matina
Det er ikke nødvendigt at du venter på at tvillingerne får bøvset af, de er 7 måneder gamle og er rigtig godt igang med både skemad, vand af kop og kan sagtens spise dette uden at du aktivt behøver at vente på eller skulle hjælpe dem med at bøvse.
Når de får mælk, vil der ofte komme en bøvs kortvarigt efter de har drukket og den vil komme helt af sig selv - heller ikke her, behøver du at gøre noget aktivt eller vente på at de bøvser af.
Tag du bare børnene ud af den høje stol, læg dem på gulvet og lad dem lege og hvis de skal bøvse, så gør de det, når de har behov :) Måske har de slet ikke brug for at bøvse mere, med den alder de har nu - de kan sagtens tænkes at de kommer af med luften ved at prutte i stedet :)
Børn har normalt kun brug for hjælp til at bøvse i de første måneder, hvor de kun får mælk og hvor de ofte ligger ned når de spiser. De første ca. 4 måneder har børn ofte brug for at vi hjælper dem lidt af med luften, men stille og roligt begynder de her at kunne klare det selv :)
Fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske