Brev:
Tror det er maden
18. juni 2011
Alder:
16 mdr.
Tror det er maden
Kære Helen
Tusind tak for svaret, kan allerede mærke glæden ved at jeg kan skrive til dig.
Elliot er både lærke og uglen, han er frisk både morgen og aften, han står gerne og hopper i sengen når vi læser godnat historie, og ligger sig fint ned selv uden brok når vi har sagt godnat og gået ud - yderst sjældent vi skal ind til ham...
Men jeg tror det er maden, siden jeg skrev har han taget to morgner til til 7 - jubii og han kan sagtens vente 30 min før vi skal spise morgenmad. Men når han vågner 6.15 kan der han ikke vente mere end 15 min.
Har faktisk prøvet at spise aftensmad 1 time senere end normalt - det havde ikke en synderlig effekt.
Hans dag :
6.15 op
6.30 morgenmad
fri leg med mor eller far
9.00 aflevering i vuggestue - her får de frugt
11.00 frokost - han spiser aldrig særlig meget frokost, heller ikke hjemme. ...
...
14.30 frugt efter lur
16.00 frugt, kiks, ostestanstang
17.45 aftensmad
fri leg med mor eller far
19.30 putter han
Han sover kun en lur, og har gjort det siden han var 11 mdr. Det skal så lige siges at de lige for tiden bliver nød til at vække ham i vuggestuen, da han sover 3 timer, og der er en medarbejder der går kl 15 og der skal alle børn helst være oppe så de andre kan nå det de skal uden den ekstra medarbejder.
Jeg er normalt i mod at vække ham, da jeg selv ikke bryder mig om at blive vækket hvis jeg har lyst til at sove. Men hvis du siger 13,5 time pr døgn så er han ved at fylde det godt ud med de timer han tager.
Er vores situation ok? eller kan vi måske rykke nogen af måltiderne så rykke det lidt? Åh det er måske et med diffust spørgsmål...
Og i øvrigt hvad er reglerne med børn og fignestænger???
Mange hilsner Igen