Brev:
Sove på samme værelse - 16 mdr.
22. juni 2011
Alder:
16 mdr.
Sove på samme værelse - 16 mdr.
Hej Helen.
Jeg har to fantastiske børn på 16 mdr. der udvikler sig som de skal.
De sover fint om natten. Dreng ca.19.30-06. Pige ca.19-06.30.
De har aldrig været de store sovere om dagen, men vores dreng har nu fundet sig til rette med at sove én lur af 2-3 timer.
Vores pige sover også én lur, men alt fra 40 min. 2 timer. Derfor sover hun også mere om natten vil jeg tro.
Vi er nået dertil nu, at vi gerne vil lægge dem og sige godnat i sengen. Putteritualet i dag, er at vi synger sammen og efter ca. 10 min. er begge børn faldet i søvn hos mor og far (fungerer også med fx. mormor og morfar).
I det daglige ser jeg ikke et problem, for det er jo også hyggeligt at få sagt stille og roligt godnat, men på sigt skal de jo kunne falde i søvn selv.
Da de var små var det intet problem selv at falde i søvn, men da godnat flasken blev skippet omkring 12 mdr. blev dette den nye rutine.
Har du et forslag til, hvordan vi griber opgaven an med at to børn på samme værelse skal falde i søvn i egen seng og måske også på hver sit tidspunkt.
På forhånd tak.
Hilsen en glad tvillinge-mor.