Brev:
Mad til en 6 mdr. gammel pige
23. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Mad til en 6 mdr. gammel pige
Hej Helen,
Jeg skrev til dig, for 1 måneds tid siden mht. min datters søvn/ power napping, og jeg prøver at følge din plan... Nogle dage går det rigtig godt, andre dage går det bare slet ikke ;0( Vores datter er bare IKKE god til at sove!
Nå, mit spørgsmål går nu på hendes måltider og hvad hun må få at spise, nu når hun er blevet 6 mdr.
Hun får flaske, og grød 2 gange om dagen, som du anbefalede... Hun spiser alt imellem 100-180 ml. af flasken, det svinger meget!
Dagen ser ca. sådan her ud:
05:00 - vågner og får en flaske, og sover til ca 1 time mere
08:30 - får en flaske, og er meget træt! Oftest bliver hun puttet, selv om jeg prøver at holde hende kørende... her sover hun ca. 1 lille time, men holder jeg hende vågen, går det helt galt, og hun græder og græder...
11/11.30 - her får hun ris/ hirse el. majs grød med frugtmos som topping & vand af kop. Bliver puttet og sover alt imellem 30 min. - 2½ time.
14:30/ 15 - får flaske, og alt efter hvor lang tid hun har sovet til middag, så sover hun dagens sidste lur ( ofte er det 1 times tid)..
16:30/17:00 - får fuldkornsgrød med frugtmos & vand af kop.. Jeg er begyndt med kartoffelmos, men det er hun ikke så vild med, men bliver ved med at prøve, det må jo komme på et tidspunkt ;0).
19/19:30 - får en flaske, og bliver puttet til natten, og det går meget op og ned...! Hun er drøn træt, og falder tit hurtigt i søvn ( efter 10 - 15 min. ) i sin egen seng. Men vågner efter ca. 20 min. og her er hun meget svær at få til at sove igen!
Imellem 22 & 24 - vågner og får en flaske.
Imellem 01 & 03 - alt efter hvornår hun fik sin flaske sidst - vågner og vil have en flaske!
05:00 - får en flaske og sover ca. 1 time mere inden vi står op!
Mit spørgsmål går nu på : Hvordan skal hendes dag se ud mht. hendes måltider og hvad må hun egentlig få at spise, nu når hun er blevet 6 mdr.?
Jeg var sammen med min mødre gruppe i går, og de børn er ca. 3 uger ældre end min datter. Men de fik både tykmælk, frisk frugt og lign. Jeg ved at min datter må begynde med kød og fisk nu, men hvad mere? Jeg er lidt forvirret ;0)...
Håber at du kan hjælpe mig, vil jo nødigt give hende noget, så hun får ondt i sin lille mave (det har vi kæmpet rigtig meget med - hun havde kolik i 3 mdr. )
Med venlig hilsen,
Den lidt forvirrede mor ;0)