Brev:
Pillefinger
23. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Pillefinger
Hej Helen
Min datter er nu 9½ mdr og der sker rigtig meget med hende uge for uge. Nu ruller og kryber hun rundt, og det kan tydeligt ses på hende at det er sjovt og spændende.
Hendes legetøj virker ikke så interessant for hende i øjeblikket, hun går mere målrettet efter alt det hun kan nå fra gulvet.
Mit spørgsmål er hvordan jeg tackler når hun gang på gang vælter aviskurven, piller bøger ud af reolen, hiver i ledninger osv. Skal jeg fjerne alle tingene, så hun ikke kan nå det eller skal jeg lade tingene stå, så hjemmet ligner sig selv og lærer hende at det må hun ikke?
Hver gang hun vælter aviskurven, siger jeg av av og tager hende væk, sætter hende hen til hendes legetøj, men hun vælter bare rundt og ruller hen til aviskurven igen.
Hvad vil du anbefale man gør i den situation, for fra nu af vil der hele tiden blive flere og flere ting hun kan nå, og vil pille ved, vaser f.eks.
På forhånd tak for hjælpen :-)
Mange hilsner
Mor