Brev:
Amning skal dække mælkebehovet
23. juni 2011
Alder:
8 mdr.
Amning skal dække mælkebehovet
Kære Helen.
Tak for dine tidligere svar om amning og mad.
Min datter er lige fyldt 8 måneder. Hendes dagsrytme er som følger af nedenstående. Hun spiser ca. 3/4-1 skive brød til frokost og aftensmad.
600 vågner
0700 morgenmad: havregrød eller øllebrød med frugtmos + rugbrødshapser til selv at holde + lille smule frugtmos med jern.
0800 ammes
0815 sover 1. lur
1030 frokost: rugbrød med fx ærtemos/humus/avokado/æg + frikadeller (fx fiskefrikadeller/svinefrikadeller) eller laks eller andet
1130 ammes
1145 sover 2. lur
1400 mellemmåltid: rugbrød eller andet fx grød, frugtmos
1600 ammes
1615 sover 3. lur
1800 aftensmad: som frokost men også med bagte kartoffelbåde eller kogt blomkål eller lignende
1930 pusles
2000 ammes
2015 Sover hvis heldig
Hun ammes igen kl. 2245 - kl. 0300 - ca. kl. 500.
Mine spørgsmål:
Jeg vil gerne være sikker på, at hun får modermælk nok indtil hun bliver 1 år, for hun får ikke komælksprodukter. Hvor mange og hvilke amninger vil det være forsvarligt at skære væk inden for den næste måned.
Hilsen