Brev:
Mad og mælk - er min drengs vægt ok?
24. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Mad og mælk - er min drengs vægt ok?
Kære Helen,
Tak for dit sidste brev ang. søvn - det er blevet meget bedre end sidst!
Jeg har lige et par spørgsmål mere om kost.
Min dreng er nu lige knap 6 mdr og han er blevet fuldammet indtil han var 5 mdr, hvor jeg begyndte at introducere ham for grød/frugtmos/grøntsagsmos.
Han får nu grød med frugtmos som topping om morgenen (cirka kl. 9) og grøntsagsmos om aftenen (omkring kl 19).
Han bliver ammet cirka 7 gange i døgnet. Jeg har forsøgt at introducere ham for vælling omkring sovetid kl. 20, men han bryder sig tydeligvis ikke om smagen og ligner en der har fået en citron i munden ;-) Jeg har også prøvet at tilsætte 1 teskefuld sukker- men det gør ingen forskel.
Grunden til at jeg har forsøgt dette er at han sover fra 20.30/21 til 00.30-1 i et stræk, og herefter vågner han cirka hveranden til tredje time. Oftest vågner han kl. 03 og er helt ulykkelig - det eneste der her kan trøste ham er brystet. Vi vil gerne forsøge at vænne ham til at han ikke behøver bryst om natten mere - hvad tænker du om dette? Jeg troede at det var fordi han var sulten at han vågner så tit - men han vil hverken have vælling eller naan, som jeg har også har prøvet at give ham.
Et par gange har jeg haft held med at "snyde" ham til at tage flasken når jeg har ammet ham liggende (mens han havde lukket øjne) og her har han faktisk taget 100-150 ml. Men da jeg prøvede dette igår ville han ikke have den. Det er måske dumt at gøre det på den måde.
Han får en halv deciliter mad om morgenen og det samme om aftenen - og spiser sjældent op. Er det ikke for lidt? I og med at han spiser så lidt er vi ikke begyndt at give ham mad om eftermiddagen endnu - skal vi til at gøre det måske?
Han får i øvrigt cirka kun 3-4 slurke vand af kop om morgen og og det samme om aftenen, er det for lidt? Bør jeg give ham mindre bryst - således at han kan spise mere mad?
Jeg føler at jeg har mælk nok - men kan ikke forstå at han stort stadig kun kan nøjes med det?
Hvad synes du om hans vægt?
Tak på forhånd :-O
Kærlig hilsen
Benjamins mor