Brev:
Bør vi gøre noget for, at han ikke sover på maven?
28. juni 2011
Alder:
4 mdr.
Bør vi gøre noget for, at han ikke sover på maven?
Kære Helen.
Du plejer vist at sige, at ved 6 måneders-alderen, når barnet kan vende og dreje sig, så er risikoen for vuggedød mindre.
Men hvad med en 4 måneder gammel baby, som kan vende sig fra ryg til mave men ikke tilbage? Kan/bør man gøre noget for, at han ikke sover på maven?
Jeg tænker på sammenrullede håndklæder langs siden... Men de holder jo dels på varmen (og der er 35 grader midt på dagen uden for her), og måske kan han ligesom med bløde bamser få næsen for langt ned i dem... Eller måske ruller han bare hen over dem...
Tak for for klogt og godt svar forleden.
Kærlig hilsen,
Mig