Brev:
Mange opvågninger om natten - 13 mdr.
28. juni 2011
Alder:
13 mdr.
Mange opvågninger om natten - 13 mdr.
Kære Helen
Først og fremmest tak for dine gode, brugbare og meget uddybende svar!
Jeg har et spørgsmål ang. vores datter. Hun er nu 13 måneder. Hun har aldrig været den store ekspert i at sove igennem om natten. Det går bedre nu, men jeg synes alligevel at hun har mange opvågninger om natten.
Hun kommer typisk i seng kl 19.15-19.30, og falder altid hurtigt og meget let i søvn.
Så sover hun typisk 45 min hvorefter hun vågner op og står op i sengen. Så går vi ind og giver hende lidt vand ( Hun er altid meget tørstig) giver hende sutten, og så sover hun hurtigt igen. Hun vågner typisk 2-3 gange mellem hun er lagt og til vi går i seng omkring kl. 22.30.
Resten af natten vågner hun cirka 2-3 gange, hvor hun bare får sutten indtil hun står op omkring kl. 5.45.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan minimere disse opvågninger, eller er det bare sådan en pige på 13 måneder sover?
I løbet af dagen får hun 2 lure i dagplejen.
Kl. 8-00-9.30 og igen kl. 12.30 - ca. 14.15
Med venlig hilsen
Helene