Brev:
Måltider - 13 mdr.
28. juni 2011
Alder:
13 mdr.
Måltider - 13 mdr.
Kære Helen
Et andet spørgsmål ang vores datter og måltider.
Hun er ikke den store madelsker. Dvs hun kan lide rigtig mange ting, men hun mister hurtigt interessen, når vi sidder ved bordet. Vi spiser altid sammen for at gøre det mere hyggeligt, og der er altid en god stemning.
Vi spiser sundt og varieret, der er altid masser af forskellige grøntsager, sammen med kød og pasta/kartofler, så der er altid en masse at vælge imellem.
Når hun ikke gider mere begynder hun at smide maden på gulvet og rejser sig op i stolen. Hvis vi sætter hende ned på gulvet for at lege, hvis hun har givet udtryk for at hun ikke vil have mere at spise, kan vi alligevel godt få en del mere mad i hende, hvis vi også sætter os derned med hendes tallerken og giver hende lidt mere. Er det bare en dårlig vane? Skal vi hellere vænne hende til at vi kun spiser ved bordet? Jeg vil jo gerne sikre mig at hun har fået nok nu hvor hun ikke sover så godt om natten...
Hun får altid lov til at undersøge maden selvom det giver en del oprydning, sådan er det bare..
Har du nogle gode råd?
Med venlig hilsen
Helene