Brev:
Ammer stadig ofte om natten
28. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Ammer stadig ofte om natten
Hej Helen.
Jeg håber at du endnu engang kan hjælpe mig. Jeg har en søn på 9 mdr. og han spiser rigtigt ofte om natten og vi er ved at trænge til nogle rolige nætter.
Jeg vil egentlig gerne trappe ud af amningen, evt kun give ham bryst om aftenen inden han skal sove, men lige nu ser det projekt ret håbløst ud og jeg ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad.
Han vågner rigtigt ofte om natten og det der virker, er at give ham bryst. Jeg prøver først at give ham sutten og nogle gange at tilbyde ham vand, men som regel er han først tilfreds når han får lov at spise fra begge bryster. Det er forskelligt hvor meget han spiser, men han skal lige have lidt fra begge bryster.
Jeg har forsøgt at at tage ham fra inden han selv giver slip, men det resulterer bare i at han vil have mere 5 min. senere, eller at han med det samme bliver sur da han vil have mere.
Jeg tror egentlig ikke det er sult men en blandning af trøst og vane da han ikke selv kan komme videre i søvnen uden det ritual, men jeg ved ikke hvordan jeg kan hjælpe ham med det og jeg synes efterhånden det er rigtigt hårdt. Jeg synes egentlig han spiser fint i løbet af dagen, dog er han ikke så meget for mellemmåltiderne.
Om dagen er han ekstremt morsyg og ret pjevset. Han kravler ikke endnu og gør heller ikke de store forsøg på det, men kommer dog lidt bagud når han ligger på maven.
Jeg ligger hos ham til han sover. Som regel med en hånd på ham og jeg er kommet i tvivl om det er dumt, da jeg jo ikke er der når han vågner...?
Han har været meget forkølet og han er helt sikkert også generet at stoppet næse som jeg forsøger at hjælpe ham af med ved at give ham saltvandsdråber.
Håber du kan give mig nogle råd til hvordan jeg skal komme ud af denne rytme om natten.
Venlig hilsen
Susanne