Brev:
Rengøring af sutteflasker
23. juli 2011
Alder:
5 mdr.
Rengøring af sutteflasker
Kære Helen.
Vi har i mødregruppen diskuteret hvordan korrekt rengøring af flasker er. Nogle vasker først i koldt vand, så varm sæbevand og skyller af i koldt vand, for så at sterilisere i microovnen.
Andre vasker i varm vand og så sterilisering og slutteligt en kun i koldt vand og så sterilisering. Begrundelse for kun at vaske i koldt vand er, at man på sygehuset kun skal skylle brystpumpe-udstyr af i koldt vand, før sygehuset så sterilisere det.
Hvad siger du, hvordan er det mest korrekt at vaske flasker af?
Hilsen