Brev:
Skemad start
25. juli 2011
Alder:
4 mdr.
Skemad start
Hej Helen.
Velkommen tilbage efter sommerferie. :-)
Vil lige starte med at sige at ALLE Marcus's blodprøver er super flotte nu, og han skal ikke ha taget flere nu. :-D
Marcus er jo 4 mdr nu, og jeg har prøvet at introducere ham for skemad. Jeg tænkte bare på, hvor meget skal han ha her i starten? Og på hva tid af døgnet er bedst?
Jeg giver ham hirsegrød med æble og mango. Han tager det super flot, spiser pænt stille og roligt og kløjes ik i det.
Jeg laver den mængde der står på pakken: 1 dl kogt vand afkølet lidt self. Og så 3 1/2 spsk grødpulver. Og han spiser den mængde. Og så får han stadig MME.
Efter grøden giver jeg ham 160 ml MME og ellers resten af dagen spiser han 200 ml MME ad gangen.
Hidtil har jeg givet ham grøden som hans første morgenmåltid når han vågner efter natten, omkring 06.30-07.00.
Og ellers spiser han de der 200 ml MME ca hver 4-5 time. Og om natten sover han helt igennem og spiser ik mere der.
Er det en god nok rytme?
Han trives ellers rigtig godt.
Er super glad, snakker rigtig meget og kan næsten rulle fra ryg til mave. :-D
Inden jeg slutter er der lige en anden ting jeg lige vil høre dig om. Jeg opdagede i forgårs om aftenen, at han havde pattet hul i hjørnet på hans pudebetræk. :-)
Han putter alting i munden nu, fingrene, nogen gange hele hånden, hans tøj, dynen, hans bamser osv. Kan jeg roligt give ham en sutteklud, selvom han sutter så hårdt?
Han bruger os flittigt hans sut.
Ellers skal jeg hellere give ham en bidering f.eks?
Knus Pernille.