Brev:
Vil gerne kunne putte uden amning
25. juli 2011
Alder:
10 mdr.
Vil gerne kunne putte uden amning
Hej Helen.
Min datter er og har været vant til ofte at blive ammet umiddelbart inden hun puttes til lur/til natten.
De allerfleste gange når jeg - før hun falder helt i søvn - at lægge hende i hendes tremmeseng eller i barnevognen. Hun åbner typisk øjnene, ser hvor hun er, drejer sig om på siden og falder så i søvn. En gang imellem vågner hun dog helt, og så rejser hun sig op, men det er en anden historie (se andet spørgsmål).
Vi ville gerne putte hende uden amning, da min barsel snart slutter. Men når jeg forsøger dette, så brokker hun sig / græder meget og længe, og rejser sig op. Jeg kan godt få hende til at falde i søvn uden amning, men typisk tager det 30-45 min - ikke mindst fordi hun rejser sig op undervejs.
"Godnat og sov godt" er ikke vores kop te, så vi vil gerne prøve en anden metode.
Siden marts i år har vi som hovedregel sørget for at hun kommer i sin tremmeseng/barnevogn før hun sover helt, fordi vi så har troet, at det ville gøre det lettere at putte uden amning.
Hvad gør vi fremover?