Svar: Restemad - 10 mdr.
25. juli 2011
Alder:
10 mdr.
Hej
Den mad der ligger i en skål, som barnet har spist af, skal smides ud. Den kan ikke gemmes og genbruges.
Men hvis du laver en større portion, så kan du godt gemme halvdelen i køleskabet og så varme den halve portion op og give den senere eller næste dag. Aftensmad kan f.eks. gemmes og gives til frokost næste dag.
Lad være med at hælde mere op, end du regner med at din datter kan spise, og lad resten være gemt i køleskabet. Spiser hun det hele og virker hun mere sulten, så kan du give hende lidt mere - men det hun levner på tallerkenen eller i skålen skal altid kasseres :)
Håber dette er præcist nok.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske