Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 14 mdr.
26. juli 2011
Alder:
14 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 14 mdr.
Hej Helen.
Vi har endnu brug for lidt vejledning af vores nu 14 mdr gamle datter. Vi har problemer med at få hende til at sove om aftenen, det tager os alt imellem 2-4 timer hver eneste aftenen og få hende til at sove. Det har stået på i 4 mdr nu og vi er på randen til at bryde sammen hver aftnen. Vi mener selv vi har prøvet alt, men intet hjælper.
Vi starter kl. 19:30 med at få nattøj på. Så går vi i køkkenet og giver hende en banan og noget at drikke, så går vi på badeværelset og børster tænder, går ind på værelset ruller gardiner for, imens vi siger godnat til det vi ser ud af vinduerne. Så sidder jeg mig i gyngestolen som står ved siden af hendes seng med hende på skødet, synger en sang, siger godnat og ligger hende over i tremmesengen og holder en hånd på hende.
Nu kan der ske to ting, enden rejser hun sig op og vil ikke sove, hvis jeg bliver stående hos hende griner hun bare, smider sutter og bamse ud af sengen og synes bare det er sjovt. Hvis jeg sætter mig i stolen ved siden af sengen, står hun og kikker på mig, derefter bliver hun helt hystrisk og skriger. Det samme hvis jeg prøver at putte hende igen. Hvis jeg går ud af værelset skriger hun også.
Det andet der kan ske er, at hun ligger sig til at sove og jeg kan gå ud stille og roligt. Hvis det er tilfældet vågner hun altid ca ½ time efter, jeg går ind og putter hende igen men hun vil bare ikke sove.
Nogle gange når vi har prøvet i 2½ time og bare ikke magter mere tager vi hende med ned i stuen. Så er hun bare super frisk, rander rundt og hygger sig med hendes legesager på trods af at hun har streget i så lang tid.
Når vi først har fået hende til at sove, sover hun som en sten, til næst dags morgen. Har aldrig haft problemer med hende om natten.
Hun har haft mellemørebetændelse 2 gange inden for de sidste 4 uger og har stadig vand i ørene.
Hun er ellers en rigtig glad pige med masser af fart på. Bliver basset i vuggestue, spiser rigtig godt.
I hverdagen står vi op kl. 6
Formiddagslur ca. 8:00-10:30
Eftermiddagslur ca. 12:30-15:00
I weekenderne vækker jeg hende kl. 9
Ingen formiddagslur
Eftermiddagslur ca. 11:00- 14:00
bliver puttes samme tid hverdag, men hun falder først i søven mellem 22-24
Om dagen ligger hun sig bare til at sove med det samme.
Jeg håber så inderligt at du kan hjælpe os med at finde en løsning på vores problem, da vi bare ikke magter mere og vi kan ikke se nogen udvej ud af den onde cirkel vi er havnet i.
Hilsen