Brev:
Brystbetændelse ved ammestop
26. juli 2011
Alder:
11 mdr.
Brystbetændelse ved ammestop
Hej Helen
Netop som jeg sendte dig spørgsmål vedr. ammestop oplever jeg så at få brystbetændelse, hvilket jeg slet slet ikke forstår.
Jeg vågnede op og havde det rigtig skidt. Influenzalignedesymptomer og et ømt bryst. Jeg kunne se brystet var en smule rødt. Jeg tænkte, at jeg måtte amme mig ud af det. Kunne mærke jeg også havde feber..
Men i løbet af dagen blev det mere og mere rødt og der begyndte at gå røde streger ind under min arm. Feberen sagde 38,7 trods panodil. Så jeg kontaktede vagtlægen. Skulle komme derud og fik også Dicillin for det..
Men hvorfor er det kommet nu? Har ikke haft hårde bryster. Egentlig heller ikke da hun undersøgte mig ved lægen. Troede det kom fordi man havde for spændte bryster?
Hilsen
En noget forvirret mor