Brev:
Putte om formiddagen
26. juli 2011
Alder:
8 mdr.
Putte om formiddagen
Kære Helen,
Mange tak for dit svar. Jeg vil nu prøve at følge dit forslag til vores dag mht. mad og putte tidspunkter. Jeg har lige et spørgsmål mere.
I går aftes faldt han i søvn kl.20.20, sov indtil 02.30 hvor han kom ind i vores seng og jeg ammede ham, han faldt søvn, efter noget tid vågnede han og han blev ammet ved det andet bryst og faldt igen i søvn.
Vi stod op kl.7.00, kl.7.25 fik han øllebrød og spiste 2/3 dele og fik vand af kop. Kl.8.25 prøvede jeg med et stykke toastbrød (vi havde ikke boller) og leverpostej af mangel på ost og smør, han drak vand af kop. Han pylrede, gned sig i øjnene og hev i sit højre øre. Han spiste to små bidder og ville ikke have mere. Jeg satte ham derfor i barnevognen og vi trillede en tur, han gabte et par gange og så lidt træt ud, derfor lagde jeg ham ned og han protesterede, sparkede dynen af, lagde benene op over dækkenet på barnevognen osv. Jeg slog kalechen ned og han lagde og var rolig. Vores tur tog 45 minutter og han sov stadig ikke, jeg tog ham derfor med ind og forsøgte igen med et stykke toast med leverpostej som han spiste lidt af, drak vand af kop, lavede en prutteble som blev skiftet og derefter var han pylret, gned sig i øjnene og hev i sit højre øre.
Jeg prøvede derfor igen at putte ham i barnevognen men han protesterede, sparkede dynen af, lagde benene op over dækkenet på barnevognen osv. Jeg lod ham ligge og gik ind og lyttede efter hvad han lavede, han begyndte at vende sig om på maven i barnevognen (han har sele på) og græd utrolig højt. Jeg tog ham op, trøstede ham og puttede ham igen, igen protesterede og ville sparke dynen af. Jeg trillede ham ud i haven og trillede barnevognen frem og tilbage og efter 2 minutter sov han.
Nu er det naturligvis første dag men selve mønstret er ikke anderledes end ellers, hvad gør jeg forkert? Når han gnider sig i øjnene, hiver i sit øre og pylrer, skal jeg så ikke putte ham i barnevognen? Og hvis han ikke vil have ”bollen” skal jeg så give ham en flaske eller hvordan gør jeg, for træt det er han kan jeg se, men han faldt først i søvn kl.10.40 og hele seancen startede 8.55, og tegnene på søvn har været de samme lige siden kl.8.40.
Jeg tænker forsat på dagplejeren som skal putte ham om 14 dage, hun har jo ikke tid eller mulighed for at bruge to timer på en lille dreng som ikke vil sove, og hun hverken triller eller visser jo med barnevognen. Ønsker bare ikke at han skal være en af dem som må græde sig i søvn og altså lære det på den hårde måde.
Er der en bestemt slags bolle der er god at give her om formiddagen, jeg tænker på om man skal se på fiberindhold eller om en krydderbolle er ligeså god som en bolle fra Schulstad Levebrød.
I forbindelse med aftenamningen hvor han falder i søvn, skriver du at jeg skal forsøge at putte ham når han misser med øjnene og altså ikke er faldet i søvn. Vil det sige at jeg på det tidspunkt skal lirke brystet ud af munden på ham, han sutter nemlig også når øjnene er lukkede. Nogle gange vågner han når han kommer ind i egen seng og så er det at flasken ofte er nødvendig, denne får han så liggende i sengen, jeg vil blot være helt sikker på om det er ok, eller om vi her bør tage ham op og give ham flasken inde i stuen og så putte ham i egen seng.
Endnu en gang mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen